با عرض معذرت، اینبار کپی میذارم

✿ پـنجـــــره ای رو بـــه خــــــدا ✿

عبادت از سر وحشت واسه عاشق عبادت نیست پرستش راه تسکینه ؛ پرستیدن تجارت نیست

با عرض معذرت، اینبار کپی میذارم

من گیلکم، یک دختر پاک و دهاتی

دلخونم از چای و برنج وارداتی

لهجه، اصالت، کار خود را دوست دارم

من چادر گلدار خود را دوست دارم

ما با خداییم و خدا در این حوالی ست

 وقتی که اوج مشکل ما خشکسالی ست

یک سال از ده ما به شهرستان نرفتیم

با وانت دایی به لاهیجان نرفتیم

دل خوش به انجیر و به گردو و انارم

در دامن پرچین خود، آلوچه دارم

دلخوش به این جنگل به این تپه به برکه

دلخوش به این رودم به این خاکم به این که:

بابا به من گفته برای بار دوم

ما را به مشهد می برد با پول گندم

آنروز ها که مادرم گلپونه می کاشت

باغی پر از سبزی خیار و خوردنی داشت

با سنگ ها انگشتر یاقوت میساخت

با ساقه ی گندم برایم سوت می ساخت

هر روز روی مرز ها عصرانه می برد

وقتی که در خانه نبودم حرص می خورد

از اینکه توی باغمان حیوان نیاید

مرغ و خروس و غاز بر ایوان نیاید

یا گاومان در خانه ی دیگر نماند

مهمان که آمد، خسته پشت در نماند

خیلی صبور و ساده، پاک و مهربان بود

او شادی ما بود و نور چشممان بود

دیگر درون خانه ما شادی نداریم

گلپونه ها را روی قبرش میگذاریم

ای کاش میشد مینوشتم بیت ها را

ای کاش میشد مینوشتم باز اما...

داد پدر در آمده یاور ندارم

با او به شالی میروم گندم بکارم...

 

شعر از سیده محدثه اسماعیلی

پ.ن: تقدیم به روح مادر بزرگ عزیزم که تازه از دستش دادم...



نظرات شما عزیزان:

منم تنهایی
ساعت19:47---7 تير 1394
تسلیت میگم

نازی
ساعت9:38---3 دی 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی محیا ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............


نازنین
ساعت20:22---1 دی 1393
خانمی وبت خیلی دوست داشتنیه و خیلی جالبه لینکت کردم اگه میشه لینکم کن مرسی فدات
پاسخ: چشم حتما، ممنونم :)


نازی
ساعت12:34---29 آذر 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی محیا ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............


شهاب الدین
ساعت0:35---28 آذر 1393
کربلا نرفتن سخت است...
کربلا رفتن سخت تر!
تا نرفته ای شوق رفتن داری...
تا رفتی شوق مردن!
کربلا رفته ها میدانند
بعد از کربلا روضه ی حسین
حکم زهر دارد برای دل اوراق شده ی زائر!
آخر اینجا
دیگر عباس نیست
تا آرام شوی در حریم امنش...

پاسخ:بسیار زیبا...


بهار
ساعت9:34---25 آذر 1393
وبلاگت فوق العادست محیا واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن

عاشق خدا
ساعت13:22---23 آذر 1393
هواے فرهنگ آلوده



هواے نفس آلوده



دلها آلوده



هواهاے آلوده براے انساטּ پاک و سالم مضر است .



اگر خواستار حضور انساטּ سالم هستیم باید محیطے سالم براے او محیا کنیم











【اللهم عجل لولیک الفرج】



وبلاگ زیبای دارید محیای عزیز
پاسخ: خیلی ممنونم :)


Atlas
ساعت10:43---13 آذر 1393
اوووخ
Miss U


گمنام
ساعت23:03---8 آذر 1393
آبروی حسین به کهکشان می ارزد
یک موی حسین بر دو جهان می ارزد
گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست
گفتا که حسین بیش از آن می ارزد

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

با سلام و تشکر از حضور سبزتان..
عزاداریهای شما در این دو ماه قبول باشه؛.... التماس دعای مخصوص جهت ظهور و فرج "یوسف زهرا(عج)"......
التماس دعای فرج

پاسخ: اللهم عجل لولیک الفرج


Kh
ساعت11:34---8 آذر 1393
▐▐گاه گاهـﮯ בل من مـﮯگیرב

▐▐بیشتر وقت غروب

▐▐آن زمانـﮯ که خـב ا نیز پر از تنهایـﮯ است و

▐▐اذان درپیش است

▐▐من وضو خواهم ساخت

▐▐از خـב ا خواهم خواست که

▐▐تو تنها نشو ـﮯ و

▐▐دلت پر ز خوشـﮯ های دمادم باشـב


منم تنهایی
ساعت18:47---5 آذر 1393

چقدر شعر زیبایی
هعی خداا خدا رحمت کنه مادر بزرگتون رو
چقدر دلم گرفت


پسر بارووني
ساعت13:49---1 آذر 1393
سلام خوبي؟ نستي كلا

Kh
ساعت22:17---29 آبان 1393
سلام شب به خير
چه شعر قشنگي
درگذشت مادربزرگتون رو تسليت ميگم
روحشون شاد


hamid reza
ساعت16:10---20 آبان 1393
رفـــــــــــــیق...
من کارے با شادے هات ندارم..
اون موقع همـــــــه کنـارتن.
ولــــے غــــــــــــم داشتے بــــــیــــــــــــــــــا♥
نـــــــــصـــــــــفـــــــ ــــــــــــــ؛ نــــــــــــــصـــــــــــــف ــــــــــــــ!............................... ....................................... سلام و درود بعد مدت ها... اميدوارم هميشه خوب باشيد و شاد... تسليت ميگم... ببخشيد كه اين مدت رو نبودم و نيستم... مواظب خودتون باشيد...


مریم
ساعت20:27---17 آبان 1393
سلام محیا جان!
روح مادر بزرگتون شاد!خدا رحمتش کنه...
مطلب این پست هم خیلی قشنگ بود.


مریم
ساعت16:44---16 آبان 1393
خیلی خیلی شعر قشنگی بود محیا جان

ممنون بابت این انتخاب زیبا


داداشی
ساعت12:53---16 آبان 1393
مرسی عزیزم.بازم سربزن

معبرسایبری پایگاه کوثر1
ساعت0:51---16 آبان 1393
راز زندگی آرام این است :

امروز در کنار خدا گام بردار و فردا را به او بسپار !


داداشی
ساعت17:18---14 آبان 1393
سلام ابجی جون
از شمام قبول باشه
چ عجب سر زدی ب ما


mahdiyeh
ساعت13:22---13 آبان 1393
دوست داشتن به حرف نیست....!!

به وقتیه که برات میذاره،

به ارزشیه که برات قائل میشه،

به دلگرمیه که بهت میده،

اما وقتی طرفت همش نیست!!

وقتی تو توی لحظه لحظه زندگیت تنهایی..

این دوست داشتن نیست!!

\"دوست داشتن\"این نیست که جاخالی هاشون رو باتو پر کنند! اینه که بخاطرتو...\" جاخالی کنند\".!!!









slm webe nici darid khoshhal misham b webe manam sar bzanid






پاسخ: سلام ممنونم، حتما به روی چشم


mace
ساعت9:11---9 آبان 1393
من هميشه آرزو ميكنم مادر بزرگها قبل از مادرها هجرت كنند ، درست بودن اين مطلب زياد مهم نيست ولى درد بى مادرى خيلى سنگينه.....
وقتى كه در خانه نبودم حرص ميخورد.......
اين يعنى آخر عشق و علاقه
واقعأ بچه هاى الان اينو درك ميكنند؟؟


شهاب الدین
ساعت22:25---8 آبان 1393
مادر نامی نزدیکتر از من به من،واژه ای سحر آمیز که وقتی از او برخورداری،ارامش به تو هدیه میکند و وقتی از او محرومی با شنیدن این نام تپش قلبت افزون میشود و داغت تازه میگردد...
سلام..تسلیت عرض میکنم خدمتتون هم ایام شهادت حضرت اباعبدلله رو و هم درگذشت مادربزرگتون رو.ان شاالله که مهمان سفره اباعبدالله باشند.
نمیدونم چه سری بود تو پیامتون.امشب درست هجدهمین سالگرد سفر آسمانی مادربزرگمه و من که عشق محرم و عاشورا رو مدیونشونم.
روح تمام مادران آسمانی شاد.
التماس دعا
پاسخ: سلام...ممنونم واقعا، انشاا... روح مادربزرگ شما شاد باشه. منم این روزا رو بهتون تسلیت میگم... ممنونم از حضور همیشه گرمتون


باران
ساعت23:17---7 آبان 1393
روح مادر بزرگت شاد
پاسخ: ممنونم عزیزم


باران
ساعت22:21---16 مهر 1393
اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم

اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم

حضرت مولانا

قلمت سبز دوستم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, ] [ 19:59 ] [ محیا ] [ ]